Sköna maj!

Hej hej hallå och så vidare!


De senaste dagarna har verkligen varit helt grymma... Sol, fint väder, hundträning och vänner! Prince har blivit godkänd väktarhund och numera stolt beskyddare av Hönö & Öckerö tillsammans med Elin.

Vi har vart i Falköping och tävlat skydd med Nixa. Elin och miss Sniper gjorde över lag en bra tävling. Lite problem på skyddsdelen då malletanten besvärades av korgen... Men hur som helst 280,25 på lydnaden och 10 på spåret. De vann på 686,5 med int. cert, duktiga duktiga! <3 Direkt från Falköping och hem till valborgssamkväde och grillfest hemma hos oss. Vi kan väl ha vart en 10-15 pers i lägenheten och vad passade inte bättre än att se hur Dexter på en massa folk? Och vilken succé... Dexter blev kvällens stjärna och vann allas hjärtan. När han kom till oss så var han ett spöke till benrangel som var livrädd för allt. Nu kunde han ligga och gosa med vem som helst och njöt i fulla drag! :)



Collin har hunnit vara med i tidningen också... Han var hangaround tillsammans med mig när Elin tävlade i Kungälv i påskas. Tydligen kunde journalisten förstå att jag EGENTLIGEN menade "-Det är ett fantastiskt fint tävlings- och övningsområde som klubben i Kungälv kan bjuda på och med ett så fint väder har förutsättningarna varit de bästa tänkbara." när jag i själva verket sa mitt och Collins namn och att Elin var där och tävlade. :)



Söndagsaftonen och 1 maj... Elin jobbar extra så det är tjejfritt här hemma, så när som på Carro. Så jag och lilla musbarnet åkte upp till skogarna vid GMBK. Vi körde uppletande, lite lydnad och hade allmänt mysigt. Det är ju inte så ofta det bara är jag och hon när vi är ute med hela cirkuskaravanen. Och vad hon njöt, lilla flicksnärtan..


Glad valborg och 1 maj!






Kommentarer
Postat av: Annika

Har också en liten malle som njuter av att vara ensam med matte <3

2011-05-01 @ 20:58:21
URL: http://ietthusiskogen.wordpress.com
Postat av: Monica

Tack för igår, goingDexter:)

2011-05-01 @ 21:39:58
URL: http://joppelito.wordpress.com
Postat av: Tony

Härliga bilder på Carro!

2011-05-03 @ 13:53:16
URL: http://brukshundarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0