Helgen som var...

En helg av episka mått!

Fredagen vaknade jag upp i det Bålefalkianska gemaket efter välbehövlig sömn... Upp som en sol och rastning av 1.000.000 hundar i trädgården innan jag begav mig hemåt. En "göraallskitjagintehinnermedpgamittjobb-dag" med städning, tvättning och husfru-sysslor... FANTASTISKT roligt! Detta göromål ägnade jag mig åt tills Elin slutat sitt dag-pass på Lundby och uppenbarade sig som den fagra dam hon är, klädd i grönsvart. Kvällen var lugn med laddning inför lördagens stora aktivitet;

MY DOG 2011...

Men innan dess så gjorde vi ett extremt snabbt nedslag hemma hos Hannah och Jimmy ute i Olofstorp för att klappa småsmåsmå boxerbarn samt rasta av våra monster. :) Boxillas har nu valpar om någon letar!

Elin och Prince hade lovat att stå i boxer-båset för att svara på frågor, visa upp sig och vara glada käcka boxerförespråkare. Jag måste säga att dom skötte sig ypperligt! Mitt stora mål var att köpa nytt mässpris-foder åt Collin och klappa franska bulldogs...

Prince träffar barn i Boxer-båset...

Hittade en riktigt grym fotograf... Något för Collin och Prince hade vi tänkt oss framöver. Doggystajl heter företaget och detta är en av bilderna som visades:


Hundsveriges egna husgud, lovsångsämne, onaniobjekt Ceasar Milan var också på plats, tillsammas med resten av norra halvklotets befolkning. Parkering i närheten var inte att tänka på och det var mer än en tant med pudel man var tvungen att hockeytackla för att bana väg fram på mässgolvet. Näe tvi säger jag... Ceasar må vara bra, men inte står jag och väntar en timme för att få se en kändis sitta och lite trött svara på frågor i 15 minuter. Jag gick förbi när han satt och blev intervjuad och istället för sin blåa skjorta så hade han festat till det med en blå t-shirt, dagen till ära. TJOHO, en riktigt show! Näe, bättre var försvarsmaktens demonstration precis innan. Dom visade upp vapensök samt skyddsmoment med sina riktigt duktiga hundar. Efter 4 timmar på mässan så avslutade Prince med en urin-kaskad på mässgolvet innan vi tog oss hemåt för mat och slapp-kväll. Upp i ottan på söndagen och iväg på nya äventyr!

Skydds och sökträning hela långa dagen skulle det bli, jag skulle även bli lärd i den ädla konsten skydds-figga... Med facit i hand blev det en dag med många skratt och ännu flera lärdomar, massa nytt roligt folk från hela Sverige och en fantastiskt trevlig dag. Jag fick testa på att bli biten av en Amstaff-tik vid namn Grisen. HELT annat bett än något jag känt tidigare, ett helt otroligt tryck i käftarna som bara låste sig fast. Min underarm är sexigt blålila med sår här och var och jag hade helst gjort det med dubbla skyddsärmar nästa gång, en räckte tydligen inte. :) I skyddet så var det full pott för alla hundar. Nixa skulle plussas på och få känna sig stor, tuff och duktig. Hon skötte sig riktigt snyggt och var tokladdad! Duktiga pippin, hon levererar alltid. Dexter "showdog" Bålefalk tog alla med storm. Folks hjärtan smälte när dom fick höra om hans brokiga förflutna och när han sedan visade upp sina 20 meter i luften-angrepp så stärkte han sina kort ännu mera. Han är en riktig talang när det kommer till skyddet. Han älskar det och det märks verkligen! Det är superkul att se hur han växer för varje gång man kör...

Sist ut av våra cirkus-hundar var Carro. Ny miljö, nya människor, ny figge och hon gjorde EXAKT det som jag ville hon skulle göra. Låste sig totalt i bettet och vägrade släppa. Så fort hon blir osäker, blandar in känslor så tar hon till sin aggresivitet för att lösa situationen. BOM så satt hon i bitkudden, så fort det blev ett moment, på en plan, tävling, främlingar... Då skär det sig... Men det var jättebra att det kom fram så våra rutinerade träningsansvariga kunde tycka och tänka. Med smärre korrigeringar så såg det otroligt mycket bättre ut. Hon släppte direkt, backade ur och gick inte på aggresivitet utan kamplust. De tips och tankar vi tog med oss hem ska vi med spänning jobba vidare efter. Efter träningens slut så bar det av hemåt mot Göteborg, snabbt göra sig i ordning för en kväll hemma hos Mikael & Elin med mat och samkväd. Väldigt trevligt att det blev av då vi bestämde att ses för över en månad sen. Vuxet och tråkigt börjar det bli när man jämför kalendrar och ligger 4-5-6 veckor fram i tiden. Jättetrevlig kväll, hoppas man hittar tid SNART igen!

Måndag då... In till Blå Stjärnan för att ta Nixas stygn, det gick som en dans och vidare ut till Alleby och Boxerklubben. Upp och pulsa på ett berg i dubbla vändor, Nixa, Prince och Collin första vändan och Carro, Dexter den andra. Riktigt fint puls med snö upp till knäna på vissa ställen och skor fyllda med fukt, kyla och hat. Ibland sneglar man avundsjukt på Collin som med lätthet och 1,5 kg trippar fram uppe på allt vad snö heter. Efter vårt puls så körde vi sökmarkeringar på Carro, Nixa och Prince och lite skydd på Dexter. Alla voffar skötte sig bra och var nöjda och glada med dagen.


Vidare hem för mat och uppladdning inför stundande nattjobb. En viss movilja dyker alltid upp inför första natten av en långvecka. Det är drygt att vända tillbaka till natt, man säger adjö till Elin och allt vad socialt liv heter och man hade hellre stannat hemma. Dessutom så har jag sedan i fredags gått på en stadig Ipren/Voltaren-diet då en visdomstand gör sig påmind. Migränattacker och lynnighet har färgat min vardag det senaste, inte alls bra om jag får säga det själv men jag SKA ta tag i det där vad det lider.

Nu sitter jag här på jobbet, 8 timmar kvar innan man får hem och vila. Ska försöka sätta igång med läsandet av kursboken "Meningen med våld" av Per Isdal. Den verkar riktigt intressant och jag ser verkligen fram emot vårens plugg. På onsdag bär det av på en roadtrip tillsammans med Martin upp till Örebro för införskaffande av förstärkare och förhoppningsvis även terminens första MMA-pass senare på kvällen. Den här sorgliga ursäkt till människa har inte rört på sig ordentligt under snart 2 månader och blir numera andfådd när han pulsar i snö. SKÄRPNING! Over and out...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0