Mäster Collin

En veckas ledighet framför mig och en avdäckad liten chihuahua ligger i mitt knä.

Äntligen ska vi få leka igen...

Har haft lite dåligt samvete det senaste, att han har fått hamna lite i bakgrunden nu när Carro kommit in i mitt liv.

Collin är min bäste vän, min partner in crime och ständiga följeslagare. Jag kan inte räkna gångerna jag har fått frågan om hur det kommer sig att en kille som jag, väktare, tatuerad, kampsportsutövande, hårdrockare, kalla-mig-vad-ni-vill... går och skaffar en chihuahua.


Svaret är väldigt enkelt. Titta på bilden nedan och säg sen att du inte blir förälskad :P

Collin är väl mer som en katt egentligen, perfekt att ha i lägenhet. Han kräver inte mycket mer än att få ligga i soffan och sova och bli kliad på magen.
Han är dock väldigt smart och läraktig. Jag har haft mina funderingar på att börja spåra med honom sedan jag såg nån på nätet som hade gjort detta och lyckats riktigt bra. :)
Jag har även läst om en hundförare som tränade sin chihuahua i skydd, på skoj. Tydligen så använde han en grytvante som "skyddsärm". Det finns lite kamp i Collin så vi får väl se om vi går den vägen också...

Nu borde jag väl även kunna stoltsera med att vara en av dom mycket få som har både Chihuahua och Malinois hemma. Det låter inte som den givna kombon men det funkar klockrent...


Träningen idag då?
Vaknade sent efter nattens äventyr och begav mig upp till GMBK. En halvtimmes promenad och lydnadsträning fick det bli. Lydnadsträning som faktiskt kändes riktigt bra. Carro var laddad och med och vi hade riktigt kul ihop. Roligt när man känner att man lär sig grejer :)


Kommentarer
Postat av: lil

Collin is the one!

Läste precis att det finns en chihuahua blivit antagen som polisvovve. Kanske ett mål att sätta? :P

2010-11-22 @ 22:22:10
URL: http://malaymui.tumblr.com
Postat av: Johannes

Lätt!

Han kommmer att utklassa alla...

2010-11-23 @ 09:58:31
Postat av: Josefine

Collin the one and only! Tycker du det är tufft att precis en kille som du skaffade en sån liten söt sak, det stämer ju inte riktigt in i normen och det är därför det är så tufft;) Träna honom i skydd och sen lär folk inte fråga mer!

2010-11-23 @ 10:01:37
Postat av: Elin

Collin det lille barnet.. han är kungen som stolt går runt bland alla de stora hundarna och regerar!

2010-11-23 @ 10:01:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0