Hundar, hundar, hundar överallt...

Det var en ensam man som vaknade med enbart fyrfota sällskap imorse... Mr Dex hade firat med att bajsa ner hela köksgolvet. Han får se till att bli bra i magen snart, annars är han gratis igen. Det blev en städmorgon idag igen, torkning, moppning etc innan det bar av till GMBK.

Det var tyvärr övning ute på fältet idag så det gick inte att rasta av dom där. Istället så körde jag igenom lite lydnad med Carro, övade inkallningar och lite ställande. Det såg väl lite sådär ut på ställandet men lydnaden och inkallningen gick jättebra. Carro var med och vi hade SKITKUL ihop, hon var så glad och sprang omkring och tuggade snö varvat med att göra kaninhopp upp på mig :)

Sedan bar det av till Hovås för att hälsa på Elin, Nixa, Prince och Ozzy. Det blev en snabb session för upphämtning av Collins bur och vidare ner till havet för lite lek och rastning. Det var kallt, kallt, kallt och det blåste ganska rejält. Men vad gör det om man får bevittna Dexter välsigna en sten med sina fekalier? Hellre ute än i bilen som det gamla ordspråket lyder...

Nu sitter man på jobbet igen, lite mindre än 8 timmar innan man får åka hem och sova. Och runt 7 imorgon blir det finbesök, då slipper jag vakna med enbart fyrfots-sällskap :)

"Heeello sailorboy... You wanna party? You wanna bombom?":

"Jag är en hund, jag är en hund, jag är en hund, jag är en hund":

"FFFFFFFFFFFFFFFFUUUUUUUUUUUUUUUUU":


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0