Dag 3, en ljusning...

Nu så har jag precis kommit hem ifrån GMBK. Tog en promenad på ca en timme där jag fortsatte min lobbying-kampanj mot Carro. Det var mycket kontaktövningar, klapp, lek och positiva tillrop. I det stora hela känns det som det börjar ljusna lite. Hon blir mer säker för varje timme som går, börjar hålla svansen högre och inte vara så vaksam på allt...

Väl tillbaka på klubben så körde jag lite lydnad, fotgående, platsliggning och annat bös. Hon är en matglad rackare som säljer sin själ mot lite köttbullar.
Som avslutning körde jag inkallningar i lina (vågar inte släppa henne än), jaktlekar och apporter. Till min stora glädje så svarade hon bättre för varje inkallning och var i slutet riktigt med i matchen med ganska glad attityd.

Som sagt, jag ser en ljusning i det här... Hon kommer nog ut ur sitt bipolära tillstånd snart och kan börja vara en malle på riktigt, en som leker, kampar och kör för fulla muggar istället för att vara som ett osäkert litet föl..

Dagens bild:
Utsikt från Örnnästet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0