Idag som idag, idag, idag, idag.....

Sitter på jobbet med ytterligare 10 timmar framför mig och gäspar redan...

Som en liten komplettering till gårdagens inlägg så for vi ner till Åsa för en skogspromenad med flocken på dryga 45-50 minuter och avsluta med att köra lite skydd i miljö med alla dogsen. Så där åkte skydds-oskulden för mig och Carro, hon skötte sig snyggt det lilla lilla vi fick gjort. Men mer om dagen som gått nu...


Dagen har gått i hundens tecken. Kom iväg och la spår åt Carro, Dexter och Prince innan vi åkte upp till GMBK för lite lydnadsträning.

Det är här mitt jobb kommer bli svårast märker jag. För det första så behövs det pluggas på alla moment och regler då jag inte kört "riktig lydnadsträning" innan utan mest bara lallat runt.

Det är ju mycket som ska in i huvudet nu så här i början vad det gäller regler, moment och så-här-ska-man-göra när man är helt grön i både skydd, sök, spår, uppletande och lydnad... :)

Till att börja med så var det en smärre knäck för självförtroendet att inse att man har en lång rackarns väg att vandra men samtidigt nyttigt att se vilket hästjobb som verkligen krävs för att bygga både relation och för att få resultat.

Det är tur att Carro visar när man gör rätt eller fel efter all träning hon gjort innan och att Elin står och skriker "BELÖNA!" och "SÄG LOSS!".

Det gick väl dugligt i slutändan. Hon var glad, sprallig och med till slut. Jättetack till Elin som står ut med min än så länge novis-nivå. Snart blir det bättre, jag lovar <3

Efter lydnad på Prince, Nix och Dex så sladdade vi ner till spåren och dom klarades av utan större problem.

Carro fick tänka till lite i en återgång som jag gjort men hon redde upp det till slut och ångade vidare med svansen i vädret och med solsken i blick ^^ Ingen bom den här gången och en riktigt glad hund som kunde festa loss på både boll och godis i slutet.

En avslutande skogspromenad innan det var tvunget att packa ihop för att bege sig till jobbet.

Så nu sitter man här på jobbet, läsandes regler för brukslydnad. Imorgon ska det försökas hinna med lite upplet och lydnad.


Tjo och tjim!


Kommentarer
Postat av: Elin

Du var så duktig så... härligt att se hur fina ni börjar bli tillsammans. Carro vill helst bara vara med "husse". :) <3

2010-11-15 @ 23:54:59
Postat av: Tony & Kerstin

Härligt att det går så bra för er och att se Carro så lycklig.

2010-11-16 @ 11:27:36
URL: http://brukshundarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0