Träna....

Jag sitter här och spelar gitarr, så fingrarna värker och musklerna krampar. Har knappt spelat sen jag hoppade av bandet i slutet av 2006. Några inhopp här och där men inget seriöst över huvudtaget. Men nu dök det upp en grej som fick mig att plocka fram min gamla trotjänare... Sitter här och våndas och försöker prestera. Kan tänka mig att det inte är helt far off när det gäller att vara en hund som ska leva upp mot någons ställda krav och förväntningar. Carro har jag upplevt som en mycket öm hund. En som kan ta saker personligt och bli ledsen och osäker när det kommer till krav. Jag är en spillra av mitt forna jag när det kommer till gitarrspelande, har just nu en grov självförtroendesvacka just inom det området. Men det är bara att öva och komma ihåg varför man gör det, lägga in glädje i prestationen, precis som vi gör med Carro.

Idag så stack jag och Elin upp till en golfbana i närheten av GMBK och körde rapport med alla monster. Först ut var Carro som satt och vibrerade av upphetsning. Hon stack som en pil mot Elin som var en 4-500 meter bort och jobbade fint hem igen i den tunga snön (sprang själv sträckan och jag kan intyga att det var JOBBIGT). Näst ut vad Mr Dex som aldrig tidigare sysslat med denna övning och vad ska man säga? Springa kan han ju... Ut till Elin var ju inga problem men lite svårare att komma in till mig. Men lite klapp och tjo fick honom på andra tankar och en frustande snöklädd norrman satt snart lydigt vid min sida för att få njuta av lite belönande Frolic. Lite avslutande lydnad och platsliggning blev det innan hundrokaden.

Nixa och Prince då? Hå hå ja ja... Vad ska man säga :) Vettvillingar som älskar att springa? Vi hade nog kunnat skicka tills solen gick ner men det fick räcka med två gånger var. Alla hundar trötta och goa, hem till varma lägenheten, bära upp 3 st 15 kg säckar med foder och utfodring av både två och fyrbenta.

Sitter nu i soffan med en liten vit chihuahua som skiter i allt och är nöjd med att få sova på en kudde. Ute i köket tittar det fram en storörad liten musmalle som undrar vad det är för plinkande som försigår i vardagsrummet, Dexter bär omkring på en matskål för ovanlighetens skull. Prince bygger om hundburen och Nixa gnager ben. Och jag försöker lära mig spela gitarr.... Kul var det ja... KUL, kuuuuuuul!!!


Kommentarer
Postat av: lil

You go rockstar!

I've seen you shine, you got it in you ;)

Och lelle Collin~

2010-12-15 @ 22:16:32
URL: http://malaymui.tumblr.com
Postat av: Elin

Kämpa på bara! :)



Ja du Collin skiter i och framförallt PÅ allt. ;)

2010-12-16 @ 02:59:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0