Besök i Åsa 2.0

Efter ett stopp på Elgiganten för att plocka ut en mobiltelefon + skratta julhandeln rakt upp i ansiktet så styrde jag kosan mot Åsa och besök hos föräldrarna. 6 mil senare sladdade jag upp på gårdsplanen, rastade av Carro i en av hästhagarna och med snö upp till knäna så fick hon pulsa på ganska bra. :)

In med åbäket i bilen och ut i ladan för att preppa ett uppletande. 4 saker, högt och lågt på nästan FÖR luriga ställen var receptet för dagen. Och det var en TAGGAD mus som väntade i bilen! Med tjänstetecknet på var det lyckohopp och skönsång likt en massajkrigare, hela vägen fram till ladan. Precis vid dörren släppte jag iväg henne och som en pil for hon iväg in på jakt efter 4 tuffa utmaningar. Hon jobbade VÄLDIGT bra och systematiskt idag, hon tog dom i bakvänd ordning som jag lagt ut och jobbade bra med nosen. Lyckan blev inte direkt mindre när hon kom in med den sista och fick sin nya kärlek bitstocken som belöning. Glädjen var stor, lyckan var total, Gud ske pris!

När hon nu var så laddad så körde jag vidare med lite skyddsmoment. Bevakningar och civilsändanden på mig själv och hon backade ut fint och lade sig med lite påmaningar från mig. Carro var glödhet men samlad idag.. :) När det nu gick så förträffligt bra så körde jag på med inkallningar. Satte henne längst ner i en backe och pulsade iväg uppåt och det var med riktigt fin fart som hon kom in till mig både 1, 2 och 3 gånger.

Lagom till mor och far kom hem så gick jag in för att få upp värmen och prata lite med dom. Collin däckade ganska omgående i mammas knä efter att ha pulsat runt i snön som nästan helt begravde honom.  Efter lite fika fick dom följa med ut och hälsa på Carro. Det blev ju lite stökigt sist när vi hade familjeträff så nu kunde vi ta det i lugn och ro med både klapp och kli. Jag visade upp lite lydnadsmoment, fotgående, ställande, läggande etc. Gjorde ett civilsändande på mig själv och förklarade vad jag gjorde och varför. Avslutningsvis så fick pappa gå in i ladan och gömma grejer för uppletande, även den här gången gick mus med full pott..

Sedan bar det av hemåt för att spela gitarr, utfodra djur och öppna julklapp som kommit på posten från G4S. I år var det en almanacka och en tidningsprenumeration, och vilket utbud sen! 3 nummer Hälge, 91:an, Veckorevyn låg på topplistan så efter mycket möda och besvär så fick jag förlika mig med 3 nummer av LagaLätt, "tidningen för matälskare i tidsnöd! Den unika mixen av snabba lättlagade recept..." Jajamensan, det blir nog bra, stort tack G4S för visad uppskattning!!
Vidare för att hälsa på Elin som hade hundbevakning inne i Göteborg. Hade med mig fetaostfyllda kalvfärsbiffar, souvlaki, tsatziki och vitlöksbröd som vi festade loss på i den otroligt romantiska och mysiga byggarbetsplatsens pausrum. Sedan visade återigen Elin att hon är världens bästa flickvän och gav mig en för tidig julklapp PLUS berättade vad jag mer skulle få efter jul. :D Numera har Carro norra halvklotets snyggaste halsband.... Detta + den andra klappen (som jag lägger upp bild på längre fram) var ett hopkok och en helt briljant idé från henne sedan en ganska lång tid tillbaka. Jag hade verkligen ingen aning om detta och skulle absolut inte kunnat lura ut det. <3 Bild finns nedan på det vackra camouflagefärgade halsbandet, med Carros namn och svenska flaggan på..

Världens bästa julklapp från världens bästa tjej <3

Nu sticker jag till norrland för julfirande med familjen Bålefalk, hemma igen 27:e december. Får se om jag får iväg något mer inlägg men annars önskas en god jul och ett gott nytt år.. 2011 är the year of the hundförare, nu är vi på gång!



Kommentarer
Postat av: Tony & Kerstin

Vilket snyggt halsband hon fått den lilla musen. Så mysigt att se Carro på bilderna.



God Jul & Gott Nytt Hund År

Önskar Tony & Kerstin

2010-12-21 @ 00:49:05
URL: http://brukshundarna.se
Postat av: Elin

Bra att du skrev Gud med stort G! :D hehehe



Dutkiga du som tränat... jag tappade lixom lusten när Prince och Dexter bråkade loss.



Puss på dig och tack som mkt för de fiiiina julklapparna jag fick. :)

2010-12-21 @ 00:57:11
Postat av: Josefine

God jul och gott nytt år till er allihop!

2010-12-22 @ 06:28:53
Postat av: Joppe

Fiiiint halsband, sånt vill jag också ha till Joppisen!Fortsatt god jul på er däruppe, får styra upp en träff med er igen när ni kommit hem.

Kram!

2010-12-25 @ 18:35:55
URL: http://joppelito.wordpress.com
Postat av: Josefine

Nu är de dax att uppdatera;) Nu vill vi höra allt om eran jul!

2010-12-27 @ 06:05:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0