Hundträning G4S

Det blir ett litet snabbt och fint inlägg från jobbet, sitter här och försöker samla ihop spillrorna av vad som kallas min hjärna.

Efter en natts arbete så unnade jag mig hela 3,5 timmes sömn innan det var dags att åka ut till Torslanda för träning med G4S. Snälla Elin hade redan rastat av Carro så det var en toksugen och laddad malle som kom flygande ut ur buren, redo att göra kaoz med någon. Men med en hjärtfrekvens och hjärnaktivitet som en dolksvans på husse så blev det ett kort men ändå naggande gott träningspass. Ärmbevakning och civilsändande och Carro skötte sig bra. På civilen tjuvnöp hon en gång , bara att göra om/göra rätt och inte hetsa upp sig nämnvärt. Hon visste mycket väl vad hon gjorde fel och det är ingen idé att gå i taket över en sån grej. På´t igen och det gick jättebra. Beröm, beröm, beröm, söta lilla mus... Vidare hem för en krashlandning i sängen på dryga timmen, ungefär 37 minuters matlagning/äta/samkväde med tös innan det var dags att åka tillbaka till mitt andra hem Volvo Lundby. Otålig som man är så blev det även lite spontan julklappsutdelning. Lyckligtvis så föll klapparna damen i smaken och glädjen var stor. Jublande och glad sprang hon fram och la som en hyllning mantlar och palmblad på marken innan jag i maklig takt tog min lilla åsna och skrittade mot Lundby... Tack och bock, med 4 timmar i ryggen och 8 framför mig så är jag snart fri. Over and out...


Kommentarer
Postat av: Elin

Tack för julklapparna söta du. <3

2010-12-15 @ 11:16:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0