Grus, damm och betong...

Idag blev det en snabb visit in till stan för skyddsträning med Elin. Det hela gick av stapeln i ett underjordiskt garage. Helt perfekt med lite skydd i miljö innan jobbet!

Carro var först ut och fick börja med uppletande och som en (vad man skulle kunna tro) fd nordamerikansk trapper så var det ju inga större problem. Hon löste det utan större svårigheter och fick smaska Frolic som tack. Vidare så körde vi på med transporter och utkallningar ur ärm. Carro skötte sig exemplariskt och man tycker varje session är alldeles för kort när man är klar :)

Jag blev kvar nere i garaget medans E gick och hämtade Dexter. Tidigare på dagen hade han blivit vettskrämd av några mötande personer i garaget så det var dags att göra om och göra rätt. När jag sen såg E komma med den ankfotade lille parveln vid sin sida så var det med myndiga steg jag gick fram emot ekipaget. Med mössa och luva uppe så kände han inte igen mig förens jag var hela vägen fram. Och se så bra det gick. Det var en alert pôjk som iaktog denna annalkande främling och hälsade artigt när jag var hela vägen fram. Sedan älgade jag iväg och gömde mig i trapphuset så han fick söka upp, skälla och sedan bita ärm. Vet inte riktigt vad som gjorde ondast, Dexter som bet igenom unghundsärmen eller trappan jag fick i ansiktet vid utfallet :) Avslutningsvis gömde jag mig inne i ett gallerförråd, utrustad med skyddsärm och gul attack-påse från Ullared. Med påse i högsta hug så prasslade, slog och störde jag Dex när han helt oberörd hängde sig fast i min lekamen. Bra jobbat Dexter!

Nixa, fröken strut, pippi, snipan... Kärt barn får jobba för maten, så nu var det hennes tur. Vi bestämde oss för en favorit i repris där jag gömde mig i trapphuset. Ful som jag är så hamnade jag inte där utan bakom en dörr istället... Glad i hågen traskade Elin förbi men Nixa siktade in sig och såg till att jag lugnade ner mig. Med sina vassa tänder och arga skall som en enastående motivator så lades mina planer om dumheter snart på is. Avslutningsvis lite backande transporter. Slutsats dragen, Nixa <3 skydd!

Super-Princen, som tycker allt är lek och skoj tänkte vi elda på lite. Jag stannade kvar i garaget medans E gick och hämtade allas våran superhjälte och väl tillbaks så möttes dom av en arg, mycket sinnesförvirrad blandmissbrukare med skyddsärm och gul Ullareds-kasse. Med arga tillrop och fladdrande påse så ångade jag fram mot E & P för att presentera ärmen för Prince Gordon. Smack sa det och där satt en boxer, bra jobbat fulis! Transporter, bevakning och visitationer på det så kunde vi runda av denna tränings innan jag var tvungen att åka till mitt ljuvliga arbete! :) Slutsats dragen, jag borde bli skådis!

Att tillägga så fick Collin sitta i en friggebod och titta på pensionärsjävlar...

Nya fina ord om oss i Tony & Kerstin´s blogg... Klicka er dit, läs och lär av proffsen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0