Dag innan jobbet

Jajamensan.. Det var några dagar sedan sist, alla ni anonyma siffror i bloggens statistiksektion.

Men det har varit ett par bra dagar faktiskt. Förutom att jag har jobbat som en gud så har jag även klarat av ett gäng träningssessioner med Carro & co. Ett par riktigt bra sådana också. :) Framförallt lydnaden har fått sig ett uppsving. Jag och Carro har varit tvungna att ha utvecklingssamtal ett par gånger, inte helt utan anledning men till det bättrel. Det känns att bandet mellan oss blir tightare, ömsom piska och ömsom socker ger en tillit och respekt åt båda håll. Duktig mus...

Fina Elin hade hunnit upp innan den gamle trötte nattarbetaren, åkt omkring på diverse julbestyr och till slut landat på GMBK. Och jag kunde inte ha fått en bättre träningssporre än när en vän norrländsk stämma ringer och väcker mig med orden "Hej, kan du inte komma hit och träffa mig. Jag har förberett ett uppletande åt dig och Carro." <3

Sagt och gjort, efter en snabb ihopsamling av mig själv så bar det av upp till GMBK.  Där mötte jag Elin men även trevliga Chili-matte (Carro´s syster) Anneli vars barn Evelina och Wilma fick hedersuppdrag som Collin-vakter.

Upplet inomhus i ett skjul var det ja... 3 saker hade placerats ut på otroligt strategiskt vis och min gamle trotjänare röjde loss bland traktorer, bråte och trädgårdsredskap. Inomhus-upplet är lite annorlunda på så sätt att det blir närmare och intimare, man kan dirigera och mana på mer direkt. Carro var en riktig trooper och löste sina uppgifter med bravur, utan att ha ihjäl någon på vägen :P

Dagen till ära så var Husse iklädd sin nya efterlängtade Bende-träningsväst från Blancks. Efter diverse strul med leveranser så hittade den tillsammans med lite kampleksaker, 1,5 månad sent äntligen hem till mig. Dom hade varit snälla nog att skicka med lite extrasaker nu när det blivit så fördröjt, så all heder till er Blancks även om jag slitit många hårstrån innan. Nyklädd och vacker så körde husse och Carro igenom lydnaden med fokus på ställande och läggande. Duktiga mus blir för var gång vi gör det mer lik en liller i fart, när det gäller att placera den spenbeklädda magen på den vita snön. Vi har riktigt kul ihop =) Vidare så fick Carro prova den nya bitstocken och vilken succé sen! Hon fullkomligt älskade den... Här har vi ett intresse vi ska nära så jag slipper mata ihjäl henne under träning. Har inte riktigt haft någon leksak som intresserat henne innan. Bollar är för lame och nåt gammalt halvtuggat lånat av Elin har inte gått an heller. Men med bitstock i högsta hugg så var utbackning med ligg en ren fröjd att se idag...

Som avslutning så körde jag några inkallningar, denna gång med en liten twist. Dexter placerade vi halvvägs. Dels som en sporre för Carro och dels som övning för Dexter att han INTE under några omständigheter ska gå upp vid en platsliggning. Mina inkallningar kan ju givetvis alltid bli bättre men med mycket tjo och tjim så travar hon på. Dexters platsliggning var väl dugliga i slutändan har jag för mig. Vi körde även ren platsliggning på båda dom små råttungarna och där såg det mycket fint ut.

En bra dag på GMBK avslutades med fritagning av Collin och isbanesladd med bilen till Hovås för tacomys med damen. En riktigt fin ljuspunkt i vintermörkret var min kvalitetstid tillsammans med Prince. Äntligen har han förstått att det inte BARA behöver vara lek med mig utan att man kan ta det lugnt och slappa ihop också. Fina Princen <3

Vidare! Alltid på väg, likt den flygande holländaren får jag aldrig stanna och skutan styrdes emot Mölndal. Lite snabb övning av gitarr, utfodring av hundar och förberedelser inför jobbet fick det bli innan det bar av mot Lundby. Men det känns helt okej... För idag som idag, idag, idag har jag utdragspass.. Vilket innebär att jag efter 22:48 ikväll är en fri man. Så fri att jag kan fira jul ända fram till 27/12. Det kommer bli helt underbart! Hej normal sömn, hej normal dygnsrytm, hej träning, hej vänner, HEJ ELIN!!! <3 <3

En alldeles ljuvlig kväll önskar jag er, mina kära anonyma siffror i bloggens statistiksektion.


Kommentarer
Postat av: Elin

<3

2010-12-18 @ 23:44:44
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=eloz
Postat av: Frida

Hittade denna bloggen via vår uppfödare ;) Kul att det går så bra med Carro!! /Frida & Carros syster Connie

2010-12-19 @ 10:52:10
URL: http://malleflickor.blogspot.com/
Postat av: Johannes

Hej Frida



Fina bilder i din blogg, slänger upp en länk till dig här :)



/J

2010-12-19 @ 11:00:00
Postat av: Kerstin & Tony

Tack för grattiset!Kul att ni tränar på och att det verkar gå så bra! Man ser verkligen fram emot lite Julledighet nu.

2010-12-19 @ 12:13:54
URL: http://brukshundarna.se
Postat av: Asta

Hej!



Smög in här via Elins blogg!

Du verkar ju vara en trevlig prick och bra intresse har du ju helt klart, hundar alltså;-))



Vi kanske ses en dag//Asta

2010-12-19 @ 12:15:45
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Asta65
Postat av: Johannes

Hallå Asta!

Tack för titten :)

Intresset för hundar har alltid funnits, just nu mer än någonsin!



Hoppas du får en god jul & ett gott nytt år...

Ha det så bra, vi ses!



//J

2010-12-19 @ 12:25:24
Postat av: Anonym;)

Va gör man inte för att bättra på din statistik;)

Ha en underbar julledighet och hoppas hela flocken får en fatastisk resa upp till kallare breddgrader!



/anonym siffra i bloggensstatistiksektion



2010-12-19 @ 16:12:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0