1, 2, 3, 4, 5, 6...

Helt fantastisk lyx att få krypa ner i en redan uppvärmd säng när man kommer hem från jobbet... E, C, O låg och välkomnade mig hem från en "hård" natts slit. Uppstigning 12:00, frukost, GMBK.

Det tränades hundar på löpande band kan jag säga. Har man 6 st odågor som behöver aktiveras så har man... Min kvot av inhandlade köttbullar har stigit drastiskt nu det sista kvartalet 2010, hemköp lär väl undra hurvida jag är frisk eller inte.

Prince fick börja köra skyddet, han "vill" ju bli tjänstehund det lilla livet. Det finns väl lite att öva på, bevakningen var lite tråkig idag. Det är mycket roligare att springa fram och skälla och borra in den mjuka, trubbiga lilla nosen i skyddsärmen. Jaja, jag har inga tveksamheter om att E kommer reda ut det här galant!

Carro fick börja med lite sökmarkeringar på Elin, både med och utan korg. Det såg jättebra ut och det var med glada små skall som hon signalerade åt husse vart den stackars skeppsbrutna ungmön låg gömd ute bland träden. Vidare till skyddet. en variant av korgbevakning, civilen och ärmbevakning. Hon var i början lite sur på Elin som figgade men det ordnade upp sig. Kvällen ska ägnas åt youtubande så man får lite kul infallsvinklar och idéer gällande skyddet. Just nu har det vart mycket fokus på glädje med Carro. Känns skönt både för henne och mig att vi inte har någon stress eller prestige att ta oss nån vart nu med en gång. Man märker på henne om man ställer krav och hon blir osäker, det är bra... Jag gillar att man får lirka med fingertoppskänsla, det ger mer av en utmaning.

Sedan var det Nixa´s tur och vi körde igenom i stort sätt samma program. Egentligen ingenting att anmärka på. Lite mindre "jagskafanimighelavägenframochdödadig" i civilen hade vart önskvärt men det såg bra ut efter 2-3:e gången. Lille struten...

Dexter fick bita i ärm, köra fasttagande, springa ikapp och välta Johannes och vara en glad och lycklig hund. Han är söt och inte längre helt gratis nu när han håller sitt avskräde för sig själv.

Ozzy tror jag körde lite lydnad med Elin medans jag körde vidare med Carro. Jag övade på inkallande med ställande och fritt följ. Det är roligt för jag märker att vi kommunicerar bättre och bättre för varje gång. Sedan bar det av hem där Elin hade förberett och lagat mat innan hon skulle sticka iväg och jobba inatt. Hur bra har inte jag det då? Från dess att man vaknar tills dess att man är klar för dagen... Det blir ännu en gång lite riktad bloggning men fan Elin, du är helt grym! Inte nog med att du sparkar mig ur sängen, utfodrar mig, hjälper mig med träningen, har massa tips och råd, skriver listor med saker vi behöver öva, du lagar mat innan du själv sticker och jobbar natt och avslutar med att fråga ifall jag skulle kunna tänka mig och tvätta lite åt dig... Haha.. Njae, jag vet inte... <3

Här har vi storefisk och lillefisk som rockar hårt med husse i soffan:


"Här har jag vart efter dig hela kvällen, och du bara SKITER i mig.. Tro faaan att jag blir förbannad. Här vänder jag in och ut på mig själv och allt jag får är skit."


Kommentarer
Postat av: Elin

Det blir många såna här nu för tiden. <3 :) Tack för idag. Du som tvättar, lagar mat och figgar åt ALLA mina 78 hundar. Puss

2010-12-01 @ 22:12:48
Postat av: Carro

Collin! jag vill bara säga att jag gör slut... ja du läste rätt! Jag gör slut med dig! Du lyssnar aldrig på vad jag säger, frågar inte hur min dag har varit och du äter ditt eget bajs. Jag är ihop med Dexter nu... han är yngre, mer lättduperad och avgudar marken jag går på. Ha!

2010-12-01 @ 22:18:52
Postat av: Collin

Hur kan du göra så här mot mig?



http://www.youtube.com/watch?v=GAvrMCWKJVU

2010-12-01 @ 23:52:26
Postat av: Johan Svensson

OMG Collin säger ifrån. :)

2010-12-02 @ 11:28:15
URL: http://www.rockify.se
Postat av: Josefine

Nej stackaras Collin hoppas dom löser det!

2010-12-03 @ 08:14:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0